20 FEBRUARI . Solsken !

En rykande tekopp och nybakade scones , idag igen .

Ibland är lite fritid och en hemmagjord lunch det absolut mysigaste som finns ! Och godaste !


Det sista jag tänkte igår var ; imorgon ska bli en bra dag . När jag klev upp i morse tänkte jag ; det här ska bli en bra dag !


Det bubblar inom mig , det bubblar i hela kroppen ! Jag vill ställa mig på ett bord och dansa och inte bry mig om vad folket tycker , jag vill bara springa runt runt runt tills jag ramlar ihop ! Jag mår nästan illa för att jag känner så mycket , jag både vet vad det är undrar vad som händer . Musiken fyller mig från topp till tå och vibrerar innanför min hud , jag nästan sprängs !


Jag klev ut på gatan och bytte ut de härligt hemmastadda lukterna från hemma mot frisk luft under en blå himmel och sol som fick mig att kisa . På med Guldis ( min iPod ) och jag traskade sedan iväg till bussen . Jag kom till skolan men stod ute och tittade över gatan på lågstadieskolans skolgård och på barnen som åkte skridskor på den spolade grusplanen . Bra dag , det här är en bra dag ! tänkte jag , och kunde inte låta bli att fnissa lite åt hur söta dem var där i sina täckbyxor och tjocka vantar . För mig och några nissar väntade en debatt angående GMO , som vi till vårat stora förtret insåg hölls igår och vi hade alltså missat den ! Det gick upp för mig att jag befunnit mig i skolan 09.45 när jag egentligen inte började fören 15.00 . Vi ville gråta lite . Osäkert predikade jag ; jag vägrar låta detta förstöra , det här är en bra dag ! På vägen hem igen kunde jag knappt sitta still eftersom det enda jag hade lust att göra var att ställa mig och sjunga och dansa !


Jag har lyssnat på Melissa Horns Sen en tid tillbaka säkert hundra gånger idag . Den är så fruktansvärt bra ! Det är precis så jag känner mig , precis precis så ...  http://www.youtube.com/watch?v=jl9IQFCtt5c


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
men snart ska jag hitta den jag är


 

När man går från bussen passerar man en lekplats med några gungor och lite sådant . Jag bodde i stort sätt där när jag var liten och att gunga var det bästa jag visste . Så jag stod där med Melissa i öronen , en blå himmel och en lysande sol . Det här är en bra dag ! tänkte jag och likt ett litet barn satt jag där i min fridfulla ensamhet och gungade hur länge som helst . Gunga gunga gunga gunga , oj vad jag gungade ! Det var så mysigt och det var så mycket minnen som kom fram och jag blev om möjligt ännu spralligare och gladare ! Det var så länge sedan jag roade mig på en lekplats , jag tror att jag ska börja göra det oftare framöver .


Att gunga är nog min grej skulle jag tro .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0