27 FEBRUARI . Hedemora

Vi var borta i 1.5 dygn men det kändes som längre . Jag körde hela vägen upp och klarade mig nog ganska galant med passagerarsätena fulla , packning och en katt på det . Upp kom vi och det var blå himmel , snö och lagom kallt . Installation och lunch var det första som hände innan vi sprang på stan för att jaga second hand - fynd . Kupan och Strået stod för utbudet och jag fick med mig ett skärp , en halsduk , två blusar och en väst hem . Mycket nöjd ! Statsvandring , en titt i den minimala gallerian och en åktur i Hedemoras första ( och enda ) rulltrappa hann vi med innan vi traskade hem för att dricka te och laga middag . Vi drack sedan vin , bytte kläder , pudrade våra näsor och tog väldigt fina och mindre fina kort under kvällens gång .


Vi hade en vision , men förutsättningarna för att tre Stockholmsbrudar på tripp till Dalarna faktiskt skulle hitta ett place att hänga på och fira lillördag var ganska små . Vi kirrade biffen . Vi hittade ett place . Vi kirrade ett place som innebar ett 20 års kalas . Grabben hette inte Mathias utan Mathiiias , som dem säger där uppe . Bartendern skrattade lite , sa att vi hade tur och frågade sedan om vi hade något emot att dem spelade musik lite senare under kvällen . Om vi skulle ha något emot lite musik ? vi fnös . Icke . Resten av kvällen innehöll vin , kräk på Giselas stol - kofta och jacka , prat , skratt , jagärenvampyr , lite dans från mitt och Yolandas håll , snö , hoppa hage , katter som inte var ludd på jackor , Stockholmsbeundran och härliga dialekter . Vi strosade lugnt hem i den fallande snön och konstaterade att vi hade haft en överraskande rolig kväll . En och En halv var bra skit .


Vi sov , gick på promenad i solsken , hälsade på min 91 åriga gammelmormor , lagade mat , packade ihop , spelade pingis , lyssnade på Melissa Horn på vägen hem och sov väldigt gott i våra egna sängar .


Tack tack tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0