8 FEBRUARI . Den jävligaste stunden i livet är just nu .







När jag kommit tidigare på dagen hälsade hon mig som vanligt välkommen genom att gnägga och brumma som bara hon kan . Hon hade kommit lunkande med spetsade öron och bara väntat på att jag skulle ta in henne från hagen .


Jag låg och hängde fram längs hennes hals , kände hennes mjuka hårrem under mina händer och mina fingrarna strök över den kolsvarta pälsen . Sadeln hade jag plockat av och satt barbacka . Hon hade svettmärken efter sadeln och hårstråna hade formar sig likt toviga cirklar . Jag orkade inte bry mig om kläderna blev smutsiga av hennes varma rygg . Det enda jag tänkte på var hur onödigt det var att jag hade fått dyra ridbyxor och schabrak , nu när jag inte skulle ha någon användning för dem .


Jag skulle vilja säga att det var det svåraste jag någonsin gjort , när jag tvingade mig själv att sitta av . Jag visste att hon just då var min , men så fort jag hoppade av skulle hon vara någon annans . Jag vet inte hur länge jag satt där utan att kunna röra mig . Mitt hjärta slog så hårt att jag trodde att det skulle spränga hela bröstkorgen på mig . Det bankade så hårt att jag ett tag funderade på om hela gården hörde hur det slog . Hon var min och jag var tvungen att lämna henne ifrån mig . Jag har aldrig gjort någonting så svårt som när jag böjde mig åt sidan , slängde över benen på samma sida och satte ned fötterna på marken . Jag har aldrig tyckt att någonting har varit så svårt .


Jag och pappa satt i hennes box efteråt , jag grät och han höll om mig . Vi pratade om alla gånger vi kopplat på trailern och vi tre har åkt ut på äventyr tillsammans . Alla träningar , kurser och tävlingar . Jag , pappa och Trasan . Vi var ett bra gäng och Trasan tyckte nästan om honom , han fick till och med klappa på henne .


Jag strök henne över halsen och viskade att hon skulle ha det så bra , stängde boxdörren och satte mig i bilen . Jag har aldrig tyckt att någonting varit så svårt .


Kommentarer
Postat av: Gisela

:'( jag blir ledsen i ögat <3<3<3

2009-02-09 @ 12:16:47
Postat av: Emma.

Älskade Malin! Älskade, älskade du! :'( jag gråter en liten skvätt för din skull och tänker på dig.

2009-02-09 @ 18:59:07
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: lydia

MALIN JAG BLIR JU OCKSÅ LEDSEN NU!!!!!!!! :(

2009-02-10 @ 19:50:41
Postat av: malin

jag är ledsen , men på något sätt blir jag lite gladare för att ni blev lite ledsna . konstigt men sant .

2009-02-10 @ 20:49:37
Postat av: yolanda

det är så sorgligt.

2009-02-10 @ 21:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0