2 JANUARI . Och nyår var , oreglerbart ?

Det är den 2 januari 2009 , två dagar in på det nya året .
Jag sitter invirad i flera lager med kläder och är sjukare än sjukast .
Med en tekopp i min hand undrar jag vad det var som egnetligen hände där i onsdags natt .

Vi var hos Lea , vi var förväntningsfulla och sa att no matter what , så gör vi det här till en oförglömlig kväll . Vi åt i alla fall en utsökt middag , pudrade våra näsor och blev väldigt vackra och sjöng singstar för fulla muggar medan vi fyllde på och drack ur våra vinglas . Yolanda lagade sin specialkyckling , lea ålade sig i sin supertjusiga klänning , jag ööh vet jag inte vad jag gjorde , fanny .. var fanny haha , och fankans vän josse ville inte sitta själv vid vattenpipan .

Vi insåg plötsligt att klockan som innan dess gått alldeles lagom sackta hade sprungit iväg och självklart var vi tvugna att halvspringa den långa vägen genom skog och bostadsområdenför att hinna med tåget . På tåget var sista chansen att förbereda sig inför entren , så tågresan blev ett enda stort skobyte och läppglanspenslande .

Sen blev det party , för hela slanten ! Vi hade jätte roligt , jag hade jäääätte roligt , allesammans var vi hur nöjda som helst ! Tolvslaget fylldes med champange och kramande och vi tänkte , livet leker !

Sen slog det slint . Inte för mig , men med hela grejen . Jag och Lea stod som två frågetecken och visste inte vad vi skulle göra . Det blev mer eller mindre kaos . Antagligen mer , om man ska välja . Jag väljer mer . Det var inte kul , och det var verkligen inte okej .

---------------------------------

Nu misstänker vi att jag har fått lugnhinneinflammation . Även det är mindre kul . Jag har så ont att jag inte kan lyfta på armarna , eller överhuvudtaget röra mig , inte prata och än mindre andas utan att det känns som om mina lugnor squeesas sönder av nått ' eller nån ' . Jag var så trött idag att jag inte ens orkade rida fastän jag redan satt på häst . DÅ är jag dålig . Igår somnade jag klockan sju på kvällen , idag har jag sovit flera timmar . Nu ska jag titta på filmen cotrol . I alla fall , har jag klagat av mig nu . Tack .

-------------------------------

Trots allt hade jag jätte roligt , faktiskt , det här var lätt mitt roligaste nyår på läääänge !
Men slutet var inte inte det minsta underhållande , och jag undrade innerliggt vad det egentligen var som hände .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0