20 JANUARI . Mannen som hela världen räknar med

Nu får vi se om jorden blir en sådan bättre plats att leva på .
Människor verkar tro att mannen som bytte kariiärspost idag ska frälsa hela världen med det samma . Det är som om vi ska vakna upp imorgon och alla tänkbara problem , kriser , konflikter och krig skulle vara lösta . 

Just nu skulle jag gissa på att han sitter och äter lunch med viktiga tanter och gubbar . Imorgon är dagen då han ska påbörja sitt projekt  ; rädda världen . Jag tror knappt att någon annan människa någonsin har haft sådana förväntningar på sig som mannen som idag svor presidentseden för titeln som U.S.A. nya president . Jag skulle vilja säga att det är ruskigt modigt att ta på sig det ansvaret han idag åtog sig .

Barack Obama .

Nu är himlen hans . Helvetet också .
För varje dag som går kommer han närmare något av dem .

Jag kan väl inte säga annat än lycka till .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0