21 JANUARI .

Jag och Yolanda har beställt biljetter till Strömstad !
Den 27 till 30 mars befinner vi oss i den sydvästliga delen av vårt land !


Vi ska ned och hälsa på Emma och John !



Som vi har gått och tänkt på det , planerat flyktigt och längtat , men aldrig kommit till skott . Nu visar min inkorg på mailen en biljettbekräftelse för två personer tur och retur till Strömstad !

Problemet i vanliga fall är att vi bor på helt olika håll i landet . Jag och Yolanda bor här i Stockholm och Emma och John bor där nere , och det är sämst . Men det är som jag sa till Emma i telefon när jag pratade med henne häromdagen ; " om vi skulle bo på samma ställe skulle vi umgås dag och natt  " . Jag tror verkligen att det är så det skulle se ut , vi fyra är en bra kombination . Förra gången vi träffades satt vi på ett café med blåbärspaj framför oss på faten , medan flera timmar svischade förbi på andra sidan de jättelika glasrutorna och de stressade stockholmarna ute på gatan .

Jag vet inte riktigt varför jag är så hysteriskt uppspelt över denna resa som går av stapeln först om två månader . Det är inte direkt så att jag behöver börja packa imorgon och köpa en sodukubok att roa mig med på den stundande tågresan . Jag längtar bara bort . Det skulle vara så obeskrivligt skönt att åka iväg någonstans . Jag skulle inte bry mig om vart färden tog mig , jag skulle bara njuta av att inte känna allting innan och utan . Jag längtar efter att se nya platser , nya människor . Yolanda sa ; " Vi är värda det här , fan vad vi är värda det här ! " , och jag kan inte annat än hålla med henne . Jag tycker att vi förtjänar att försvinna bort några dagar och låtsas som om vi levde några helt andra liv . Jag älskar mitt liv men det är inte helt fel att ta en paus då och då . Jag tror att det var därför som jag inte kunde sluta le efter att jag hade bokat biljetterna igår . Min gissning är att jag somnade med ett leende . Hela dagen idag har bara varit en enda stor glädje som liksom inte runnit av mig på hela dagen . Jag har tänkt ; om ca två månader - åtta veckor - 60 dagar tar tåget oss härifrån !  Vi ska prata - skratta - dansa - spela gitarr - sjunga - vingla - virrvla - snurra - varenda stund !







Jag älskar Stockholm , men jag längtar efter Strömstad .

Kommentarer
Postat av: John

Fyyyyy tusan i alla världens gator vad det ska bli kul när ni kommer!

2009-01-22 @ 15:59:48
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Postat av: Emma.

ÅHHH! JAA! Hela min mage är i ett förvirrat tillstånd av fjärilar och kärleksskutt! Jag blir så himla glad varje gång jag tänker på att ni ska komma! Och jag längtar något så fruktansvärt!

2009-01-22 @ 20:20:15
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0