5 JANUARI . Once upon a time




20 - tal


eller 50 - tal är min grej , men ...


Jag är född på fel årtionde .
 
Jag skulle leva då kjolar , vackra små blusar och hattar var grejen . Jag skulle bära handskar och söta små skor . Mitt liv skulle gå ut på att läsa kärleksdikter , stoppa mynt i jukeboxen på stans glassbar och dansa . Elvis skulle vara min gud med stort G och jag skulle ha en min LP - spelare på dag och natt . Jag skulle cykla på min alldeles egna riktigt damcykel , med korg där fram och stora hjul . Mina bästa vänner och jag skulle stärka våra kjolar och smyga ut ur fönstrena på kvällarna . Vi skulle springa genom stan och i hemlighet träffa pojkarna vi ville åt men som våra föräldrar tyckte var på tok för vilda för oss . Vi skulle sitta i någons källare , spela musik och röka cigaretter . Cigaretterna skulle få märken på filtret av våra rödmålade läppar . Jag skulle vara osunt kär i en pojke som bodde några kvarter bort och som brukade gå förbi vårat hus , bara för att se om jag skulle kika efter honom . Han skulle ha putsade skor som blivit lite nötta längst fram vid tårna. Han skulle bära vardagligt fina byxor och använda hängslen , fastän de egentligen inte behövdes , utan mest för att det skulle vara så . Upptill hade han en rutigt skjorta med en fluga i halsen . Som grädde på moset bar han en hatt på sitt huvud och en gitarr under sin arm . Min pojke och jag skulle fördrvia dagarna med att ligga i parker och äta picknick . Vi skulle spela och sjunga och han skulle hålla min hand .

Kommentarer
Postat av: Emma.

jag vill följa med!



och vet du Malin. vi har varit i London i tre dagar nu. Jag har tänkt en massa massa på dig, så det är nästan lite som om du har varit här också. ^^ Ikväll ska vi nog ut och dricka öl. Så himla Brittiskt! Puss!

2009-01-08 @ 18:11:23
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: malin

tänk på mig !

2009-01-08 @ 21:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0