17 JULI . Hultsfredsbrev ' 09

dropp dropp dropp . massor av droppar bildade ett regn som öste ned utanför mitt fönster. sådär långsamt mysigt drogs jag ur sömnen jag hade befunnit mig i de gångna 15 timmarna . utan att öppna ögonen insåg jag sakta att hej , det regnar .. men inte på mig , jag är inte blöt och när jag slår upp mina ögon kommer min omgivning vara torr . i mitt nyvakna tillstånd hörde jag inte heller någon dunkande musik , jag höll inte på att förvandlads till en svamp på grund av fukten i ett tält och det var ingen som ropade runt och frågade hur många som ville smaska kycklingnudlar till frukost , igen . allt var tyst förutom regnet . jag tittade upp och bilden av mitt tak mötte mina ögon . mitt tak i mitt rum i mitt hem . jag var hemma igen . inte i Småland . luften försvann ur mina lungor och det kändes som om någon tryckte en kudde över mitt ansikte . hemma igen . jag tänkte hejdå . hejdå hultsfred ' 09 .


det var ett motvilligt hejdå jag tänkte , och kände . när vi fortfarnade gick i skolan berättade jag och Miranda för några festivaloskulder att det gör så ont att komma tillbaka , man mår så dåligt och abstinensen av den lilla bubblan man lever i är så svår när man kommer hem att det nästan inte är värt att åka på festival överhuvudtaget . det är visdomsord , riktiga kloka slående visdomsord . jag skulle seriöst överväga att hugga av mig mitt ena finger ( antagligen ett av mina långfingrar , som ändå är så fruktansvärt krokiga ) för att få åka tillbaka dit ned igen en vecka ! sjukt . vi har inte krupit i lera och käkat gammal mat , men däremot har vi krupit i mat ( varje festival förvandlas efter ett par dagar till en levande soptipp ) och som fan att vi har käkat lera ( det är sand , grus , stenar och lera precis överallt ) !! sjukt . det är sjukt att jag antagligen skulle offra ett långfinger för att göra om skiten igen . ingen logik överhuvudtaget , för det som inte har varit på festival . för den trogne festivalbesökaren framstår jag som fullt normal . att vara på festival är bland det roligaste man kan göra , utan tvekan , utan protest !


i sju dagar och sex nätter , alltså i 7 dagar och 6 nätter , var vi utomhus . vi bodde utomhus på en åker och lämnade inte den öppna himlen för lite tak förutom de två gångerna vi sprang och köpte frukost på ICA . annars andades vi underöppenhimmelutomhus-luft i sju dagar och sex nätters tid . det var så länge vi var på hultsfredsfestivalen . hultsfred ' 09 .


så nu sitter jag här varenda dag och tänker för en vecka sedan gjorde vi det här just nu .. och både gråter och skrattar . gråter för att jag vet att jag nu måste vänta ett helt jäkla freaking år tills jag får göra om allting igen , och skrattar för att jag blir varm i hela kroppen bara av att tänka på allt roligt vi hade för oss , alla människor vi träffade och alla band vi såg och alla grabbarna som raggade och alla ravioliburkar som låg slängda överallt och över hur högt vi sjöng till Björn Skiffs hooked on a feeling varenda kväll och över hur många nudelpaket vi lyckades koka under veckan och hur mycket vår uppsmekta partyekorre Elmer lyckades ligga (!) och över alla små texter vi skrev i vår bok som skickades runt och som alla fick skriva i och hur mycket vi dansade till Franz Ferdinand och hur tryckta jag och Evelina blev längst fram på Thåström och hur bra Lars Winnerbäck var och hur rolig Richard var när han sprang omkring med sin rosa uppblåsbara elgitarr och hur glad Jacob var när han fick Takidas ( som alla vi andra hatar !!!! ) signerade elgitarr och hur full Maria blev på 1 , högst 2 , 7.0 cider och jag skrattar när jag tänker på hur Nicolina blev full like a kastrull och sedan däckade med gummistövlarna på och på hur rolig smurfen såg ut som Gisela ritade och hur roligt det måste ha sett ut när jag ramlade över grabbens tält och hur Emma pumpade upp min luftmadrass och jag sa att jag älskade henne för det och hur roligt det var när Yolanda kravlade ur tältet och sa att hon hade somnat under själva akten , och återigen blir jag bara så himla lycklig i hela hjärtat när jag tänker på hur underbart vi hade det under sju dagar och sex nätters tid .


nu har det gått fem dagar sedan jag vaknade upp och hörde hur det droppade utan att känna det på mig . folket börjar ladda upp alla bilder som vi tog och Emma har skrivit ihop allting som vi skrev i boken där alla som ville fick skriva . för en vecka sedan hade vi stått och beundrat världens vackraste Regina Spektor och dansat sönder till The Killers idag . det var femte gången som jag begav mig till världen där man kan göra vad som helst när man vill hur man vill eftersom någon annan alltid är mycket värre , och jag kan lova varenda människa på denna runda jord att det inte var min sista gång !


i en veckas tid levde jag med världens bästa vänner , gamla och nya .

grabbarna grus ,

mitt hjärta kommer alltid slå för er .


hultsfred ' 09 - jag älskar dig !


Kommentarer
Postat av: Emma.

Och jag älskar dig Malin! Puss!

2009-07-19 @ 16:19:41
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0