5 JULI . dan ' före doppardan ' !

förra året vaknade yolanda tidigare än oss andra och kunde inte somna om . jag tror i och för sig inte att någon av oss sov speciellt bra den natten , men särskilt inte hon . tidsfördriv var vad hon sökte och efter att ha räknat alla streck som fanns att räkna i taket tassade hon upp och duschade . antagligen hoppades hon på att kunna lugna hjärtat som bara slog och slog och ivern som nästan fick henne att ställa sig och skrika rakt ut . ett tyst hus med sovande vänner hade inte speciellt mycket aktivitet att erbjuda men det var där någon gång som hon fann vad hon sökte . ett 500 - bitars pussel . jag var den nästa av oss att lämna drömmarnas land och jag kommer så väl ihåg när jag öppnade ögonen och hörde hennes försiktiga rasslande för att hitta den rätta pusselbiten . sen satt vi där , jag och min bästa vän , och bara väntade på att grabbarna skulle vakna och att klockan skulle gå . det var morgon då och flera timmar kvar tills vi senare skulle sätta oss i en fullpackad bil och ge oss av . ge oss av mot Hultsfredsfestivalen .


det har varit sommar , höst och en vinter emellan  och nu har jag packat igen , nästan allting tror jag . biljetten är utskriven och ligger här bredvid mig som ett bevis för att jag verkligen ska åka till Småland imorgon . jag känner mig till och med vuxen och ordentlig nu när jag har lagt fram stormköket och kirrat kycklingnudlar för hela slanten . myggstiftet är med , partyfilten , vår partbäver Guldttand , hultsfredsshortsen , min prickiga regnjacka och mina glasögon utan glas . jag tror att jag är redo !






vi ska inte ut och åka tåg för vi ska ta bilen , men du får ändå gärna följa med oss . ni som stannar hemma kan vi inte kalla annat än dårar och våra tårar lämnar vi med er , inom oss har vi bara plats för våra hjärtan och själar som brinner . för det är ju faktiskt så att vi ska till Hultsfredsfestivalen ! vi ska skrika oss hesa och egentligen bara vara fulla och galna . eftersom det ska regna är det inte en alltför stor omöjlighet att någon/några av oss kommer att ha sex i leran och tyvärr kommer vi behöva gå på baja - maja , men det är väl smällar man får ta .


ehehe , vi ska till hultsfred !


Kommentarer
Postat av: y

jag fånler nu. jättefånigt. fniss.

2009-07-05 @ 21:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0