12 JUNI . Vi var studenter med blickarna högt i det blå !

lapp nr 1 :

det har aldrig förut varit så lätt att gå upp klockan 06 . anledning ;

jag tar studenten idag !

jag dricker te och en jordgubbssmoothie och har tänt ett ljus här för mig själv . mamma och pappa vaknar på övervåningen nu och tassar omkring . dem har ställt fram paket på matbordet , liksom för att inviga dagen . ett par vintageörhängen som är så vackra , och ett lakanset som består av en vit bakgrund och en halv miljon små röda jordgubbar på . snällt !

now it's time for some makeup ! 


lapp nr 2 :

klockan är 07.53 och Lasse sjunger för mig . aldrig slut . bra låt , puss på den .

jag har fixat och trixat i snart 2 timmar och nu sitter jag här i mitt rum och skriver . jag är klar . jag är klar för allt och ingenting och jag fattar allt och ingenting . min klänning förvandlar mig till en prinsessa utan dess like !

den här dagen kommer att bli underbar , och den är bara min !


lapp nr 3 :

nu har jag svidat om till kvällens outfit och klockan är ungefär 20. i stort sätt alla mina nära och kära har varit här idag och jag kan bara säga som så att min mottagning skulle omöjligt kunnat varit bättre . jag kan lova er , ingen annan mottagning kan någonsin har varit bättre än den här ! jag skulle inte vilja ändra på någonting , jag är så glad över allt .


lapp nr 4 :

klockan visar  03.58 , solen går upp mot en rosa himmel och jag har precis kommit hem . vi har dansat sönder våra små tassar , vi har skrikit oss hesa , vi har druckit drinkar , vi har trängts för att få luft i den lilla rökrutan , vi har krigat för att komma först i kön till toaletterna , vi har kramat människor som vi vet att vi med största sannolikhet inte kommer träffa mer en sista gång , vi har lovat varandra att vi måste höras en vacker dag och slutligen så har vi haft det så fruktansvärt roligt !


jag vaknade och skrev ;


klockan är bara 10 och jag har redan hunnit vakna och druckit te . det ryker och är än så länge för varmt för att jag ens ska kunna hålla i koppen . för några timmar sedan kom min bror och hämtade mig för att jag inte skulle behöva gå sista biten och då var väl klockan runt 04 i morse .


igår tog jag studenten .


det slår mig om och om och om igen , shit pommes frites . nu är jag stor på riktigt , inte bara whioho jag har fyllt 18 och får supa på krogen , utan jag har fått rösta i ett helt år nu och nu jag dessutom slutat skolan . det , mina damer och herrar , är konstigt .


första sidan på Metro täcktes för någon vecka sedan av en studentbild där ungdomarna på bilden kramade varandra och sprutade champagne . rubriken var ; STUDENTEN , DEN LYCKLIGASTE DAGEN I ERA LIV ! . jag övervägde seriöst på att försöka stämma Metro . jag säger ; STUDENTEN , INTE LYCKLIGASTE DAGEN I ERA LIV MEN ÄNDÅ GANSKA KEWL !


jag älskar att gå i skolan , jag älskar att vara i skolan , det är så roligt ! jag ville verkligen inte sluta skolan . läxor och plugg kommer väl inte en människa sakna , men att lära sig och vara intresserad kommer i alla fall jag att tråna efter . fortfarande är det inte huvudsaken till att det är tråkigt att skolan slutar för självklart tar den sociala kontakten det . det är så många människor som jag tycker så mycket om som jag vet att jag aldrig mer kommer att träffa . det är sorgligt .


igår tog jag studenten .


det var den här morgonen som jag fasade mest inför . dagen efter , när man vaknar upp med huvudvärk och inser att oj , nu finns det ingenting som håller ihop mig längre och ingen trygg vardag att falla tillbaka på , det är från och med nu som jag verkligen måste lära mig att stå på egna ben . det är riktigt läskigt och på samma gång bubblar det inom mig av målmedvetenhet och av viljan att jag ska lyckas gör någonting bra av det här . det blir nog bra ska vi se . nu sitter jag i vilket fall här och tittar på alla blommorna som står på presentbordet och alla kuvert med lyckoönskningar i och alla sagolikt fina presenter jag fick . jag har läst i boken som mamma köpte för att gästerna skulle kunna skriva någonting i , och alla är så fina . jag ser plakatet med bilden från när jag var liten och kan konstatera att mitt hår var ännu lockigare och att mina kinder var ännu större . fast , jag var ändå ganska söt alltså .


igår tog jag studenten .


jag är så nöjd med allt . jag är nöjd med min morgon , med champagnefrukosten , med den överpeppade stämningen innan utspringet , med själva utspringet , med flaket , med min underbar mottagning och med riktigt trevlig kväll . jag är så nöjd med allt .


Kommentarer
Postat av: Emma.

Du är så bra på att sätta ord på precis rätt saker. För det är exakt så som du skriver! Puss!

2009-06-15 @ 11:28:24
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0