8 JUNI . Människor är det vackraste jag vet

människor förr i tiden var så vackra , jag får liksom ont i magen när jag ser på hur de klädde sig och såg ut . jag är så fruktansvärt avundsjuk på människor idag som på något sätt kommit underfund med hur de bar sig åt förut och lyckas återskapa det ! det är få saker som gör mig så glad som välklädda människor , det är helt underbart ! de som tar dåtid och skapar till nytt , och de som gör allt till sitt alldeles egna . sådana egenskaper , att kunna göra sånt ' , det är beundransvärt .





i mitt nästa liv ska jag vara en ung rik fransyska under 1920 - talet som ska vara fruktansvärt vacker och trippa fram i ännu vackrare klänningar och ständigt med en lång smal cigarett i min hand .jag ska bo i en stor etagelägenhet med stora kristallkronor och en jättelik spegel ska hänga i tamburen . jag ska ha en flygel stående i sällskapsrummet och en säng med sidenlakan och ljusstakar överallt . jag ska ha en katt också , som skulle ha ett töntigt fint litet halsband .  jag ska vara skådespelerska och ha snuskigt många beundrare som överöser mig med dyra smycken och blommor ! när jag har haft roligt och är klar med det så ska jag gifta mig med den sortens man som lägger ut sin rock över vattenpölen jag måste passera . vi ska få barn som skulle bli så söta att dem skulle se ut att vara gjorda av socker . sen skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar och varken kommande krig eller krisår skulle komma att hända !

ibland skulle det vara kul att hoppa till nästa liv .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0