15 MARS . I natt jag drömde

Klockan är just nu 20:50 och den 15 mars , för en vecka sedan var klockan 20.50 och den 8 mars . För en vecka sedan hade vi anlänt till Nordirland och Belfast , gjort oss hemmastadda på hostelet och satt just nu på en pub i närheten av var vi bodde . Jag kommer ihåg att jag och Matts stod i baren och Oliver kom fram och halvskrek ; "  Klockan är 20.23 " ! . Exakt just nu för en vecka sedan var hela klassen på kalashumör och shotade jägermister för hela slanten ! Första kvällen var en kul kväll . Alla kvällarna var i och för sig roliga på sina egna vis .



Nu har jag tvättat av mig Nordirland och Irland . Det är ganska sorgligt på något sätt . Jag har duschat i alldeles för varmt vatten och rått om mig själv från topp till tå . Jag har snyftat lite till Gossip Girl och One Tree Hill , vilket tyder på en trötthet utan dess like . Jag skulle anta att jag har snyftat lite över att verkligheten återigen tränger sig på och att bubblan vi befunnit oss i under veckan är spräckt . Nu ligger vi här på marken och undrar vem som bar den förödande nålen . Jag undrar i alla fall det , och jag är ganska jätte säker på att det är några nissar som håller med mig . Det är skönt att komma hem . Det var skönt att sitta i bilen med sina föräldrar och lyssna på sin egen skiva och sedan äta fruktsallad ur sin egen fruktskål och därefter duscha och mysa i sitt eget badrum innan avslutningen så här långt var en stund i sin egen soffa framför sin egen tv . Skönt . Men jag har haft det roligt . Jag har haft det sådär kul att det inte är någon idé att försöka berätta hur det gick till eller vad som hände . Känslan kan liknas vid känslan på festival , och jag skulle nästan kunna säga att vi har varit på festival på Nordirland nu i en vecka . Utan musik och istället flera timmar långa föreläsningar , men med alkohol och skratt så det väger upp alldeles perfekt ! Jag , Erika och Miranda blev den orubbliga treenigheten . Det var vad någon kläckte ur sig någon gång och någonstans under de senare , eller tidigare , timmarna av dygnet . Någon gång och någonstans blev också vi och grabbarna järngänget som aldrig bangar . Rock ' n ' Roll . Fullt ös medvetslös . Full like a kastrull . Partybävrar . " Det känns som om jag fräts inifrån , min lever är död " , sa jag när klockan var strax innan 04.00 imorse. Om man vill ha kul får man lida pin , som jag brukar säga . Vi har sjungit varje kväll på stan och jag skulle gissa på att vår FOK- låt ändå blir I Natt Jag Drömde . " ÄCKEL " vrålade Rava och jag och Miranda konstaterade att det nog var det roligaste av alla de saker som han har sagt under den här resan . Om man vet när var och hur . Silver , Matts , Kaan och Sofia bildade en flöjt- kör som Miranda underbart nog fick med på sin kamera ! Mahan har sovit på golvet och Arvid har raggat tanter ! Hela resan har vi rimmat , allt har bara varit ett enda stort rim !

Nu är det mer än dags att sova och jag får liksom lite ont i magen när jag tänker på att det är över nu. VI har haft den här resan framför oss i tre år och nu har vi precis levt den och avslutat . Jag får lite ont i magen . Men tack , tack tacck tack tack för allt grabbar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0