22 mars. Förlåt igen.

Alltså jag vet ju att jag inte borde göra såhär. Jag borde inte kapa malles blogg. Jag borde skaffa mig en egen om jag nu så gärna vill skriva något. Men det gör jag ju inte, jag kapar malles istället och det passar mig utmärkt.

Anledningen till att jag just idag absolut inte kan låta bli är inte något som hänt den här helgen. Anledningen till att jag var tvungen till att återigen kapa malins blogg är vad som ska hända nästa helg. För om precis en vecka, precis 11.08 på söndagmorgon kommer någon av oss att vakna till sätta sig upp och se sig om. Den av oss som vaknar till och sätter sig upp och ser sig om kommer att fnissa till när hon ser två mörka luggar som står åt alla håll. Hon kommer att inse att hennes egen mörka lugg står åt minst lika många. En liten bit längre bort kommer hon se en röd kalufs som om möjligt står åt ännu fler håll.

Om precis en vecka kommer jag eller malin att vakna till i en helt annan del av sverige och må precis som man ibland mår en söndagmorgon klockan 11.08. Den av oss som vaknar till kanske kommer inse att det enda rätta som finns att göra är att smyga ut på den lilla balkongen och tända en cigarett. Kanske kommer den av oss som vaknar till inse att det enda som kommer att hjälpa mot huvudvärken är litervis med vatten. Kanske, kanske kommer  den av oss som vaknar till vägra röra på sig och somna om och hoppas på att må lite lite bättre nästa gång hon vaknar.

Om en vecka kommer jag eller malin vakna till i Strömstad där vi ska spendera vår helg med våra fina vänner Emma och John. Om en vecka tar vi lite paus från Stockholm. Om en ynkapynka vecka.

Yolanda

Kommentarer
Postat av: Emma.

ÅH Ja!Jag spricker av längtan!

2009-03-23 @ 20:30:41
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: malin

och visst hade du så rätt min kära anka , jag blev så glad och fnissade och tyckte att det var väldigt fint och beskrev väldigt precis hur vi känner !

2009-03-23 @ 21:09:05
Postat av: John

Mycket bwa skwivet Yolanda! It's gonna be looooaaaaads of füüüün!

2009-03-23 @ 21:45:54
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0