24 MARS . Elvirablurtira

I lördags ville det sig inte väl för lilla Elvriabluetira , eller rättare sagt Jane .



Hon var ute och red tillsammans med en av ponnyungarna när heztisen inte ville vara så snäll längre utan busig . Heztisen började bocka och Elvirabluetira hamnade framför sadeln och åkte av när heztrackarnen inte slutade bocka . Hon flög liksom framåt och blev knäad/trampad av pollen på bröstet . Det var kaos i stallet och folket sprang omkring som dårar fram och tillbaka , ambulansen var på väg och Elvirabluetira skrämde riktigt mycket livet ur oss ! På något sätt intalar man sig själv att ambulansen kommer bara för att dem vill vara på den säkra sidan och se att den avfallna ryttaren är hel och ren . Men Elvirabluetira var inte hel och ren , hon lades in på intensiven med brutna revben och en punkterad lunga . Någon timme tidigare hade vi suttit och sjungit ; " FÖR JAG VAR 17 ÅR , 17 ÅR I STADEN DÄR JAG VÄXTE UPP OCH SÅ , MÄRKER DU HUR FORT DET GÅR " ? , sen låg hon på sjukhuset . Hon kommer överleva och bli bra , men jag tyckte att det var jätte läskigt .

Jane borde veta att man inte försöker sig på att svinga sig i lianerna om man inte heter Tarzan och är uppfödd till gorilla . Det slutar liksom inte bra ..

Kommentarer
Postat av: Gisela

ja fy det va ganska läskigt när du berättade...:S

2009-03-24 @ 17:22:40
Postat av: yolanda

du hörde jane, sluta upp med sånt där! du hörde!

2009-03-24 @ 20:21:34
Postat av: malin

överlämna det till min bror liksom , tarzan du vet ...

2009-03-24 @ 20:25:01
Postat av: elvisp

men haalå! jag är ju åtminstone härdad! tarzan tror att han är det, men i själva verket är han klen, och dessutom ingen gummitarzan! han skulle nog överlevt liiite mindre iaf. tror jane.

2009-03-27 @ 09:52:54
URL: http://elvirafunderar.blogg.se/
Postat av: johan

jag är en tarzan-bäver dom äverlever allt

2009-03-31 @ 21:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0