25 MARS . Nordirland



vi flög till Nordirland och bodde på Youth Hostel ,
jag tror inte att dem vill att vi ska komma tillbaka



i en vecka umgicks vi i stort sätt 24 timmar om dygnet
och jag är så glad för varje minut av den tiden



vi satt på föreläsningar och möten 6 - 8 timmar om dagen och träffade 
organisationer och människor som vi aldrig skulle haft möjlighet att träffa själva



bland annat åkte vi till det Nordirländska parlamentet och fick träffa
representanter från olika politiska partier , t.ex. Sinn Fein och DUP



och vi träffade en man som varit medlem av en protestantisk paramilitär grupp .
han hade bl.a. mördat , rånat , smugglat vapen och narkotika m.m.
och om jag inte minns fel dömdes han till 350 års fängelse ...



första natten sköts två poliser , andra natten sköts en polis till , tredje natten hittades bomber ,
vi stötte på polis och militär både på dagarna och kvällarna . fascinerande och obehagligt



fredsmurar var resta genom samhället och påminnde
om betongmurarna i Israel - Palestina konflikten och Berlin muren



väggmålningar fanns överallt i staden och 9 av
10 vår målade för att understryka politiska åsikter



mellan alla föreläsningar roade vi oss med att försöka skratta utan att le ..



.. och smygfotografera skolpojkar i skoluniform ..



.. medan mats och jocke mest såg ut som två bob dylan på rad



.. och Miranda kramade  träd




annars gled jag och Mats mest runt och såg coola ut



sen var det så att vi hade väldigt många alternativ att välja mellan
när det kom till att kirra alkohol . alkhol var inte en bristvara under våran vecka .



vi hade så mycket alkohol att Rava tyckte att Oliver behövde lite på sina byxor


Silver och Mats tänkte att dem ville sitta i varsitt skåp och dricka vin en kväll



varje kväll i en hel vecka utforskade vi Belfast och trivdes med varandra



vi sjöng varje kväll när vi gick genom staden , allt från hejtomtegubbar
till inattjagdrömde , och jag antar att Jocke och Kim sjunger här



vi avvärkade pubbar och krogar mest hela tiden
och det var dans dans dans ! Jonathan och Matilda sa , YEAH !



Miranda och Malin blev Maggan och Melker , som blev party !



men det var nog ändå Erika som stod för den största underhållningen ,
och jag kan nog säga att jag känner en av tidernas vildaste brud haha



och slutligen ska jag säga att jag hade så roligt och det finns så mycket som jag kommer att fnissa åt om
fleraflera år igen  ! och fastän Rava låtsades som om han inte ville le var vi nog alla jätte glada i alla fall !







PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0