7 MARS . Nordirland

Nu åker jag ! Nu åker vi ! Imorgon åker vi till Nordirland !


Med halsfluss , pencilin , fullpackade väskor och fem par skor lämnar jag hemmet imorgon bitti ! I en vecka ska vi lyssna , läsa , diskutera , studera , analysera , tänka och känna konflikten som pågått alldeles för länge  mellan katoliker och protestanter . Det ska bli intressant , mycket mycket mycket . Jag tror att vi alla kommer komma hem nästa söndag och inse att vi har lärt oss lite mer , förstått lite mer och med en allmänt större känsla om hur andra människor har det . Självklart kan jag med allra största sannorlekhet lova er att vi kommer hinna med att dricka lite öl . Jag har nästan lärt mig att dricka denna gula , bubblande , skummande dryck , och med denna resa har jag som mål att ärligt tycka det är gott . Hehe , det blir nog bra ska vi se .

Ikväll har vi haft avskedestacosmiddag här hemma , jag yolle och gisla . Det var kort men intensivt med satans stark tacos haha . Mina bestingar !

Adjö , vi ses om en vecka allihop !

Kommentarer
Postat av: Emma.

Ha det så kul! Kram!

2009-03-08 @ 18:08:11
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0