10 NOVEMBER . Någon annanstans

luft .

jag vill andas luft på annan plats .
inte för att jag desperat längtar härifrån , mest för att jag vill uppleva någonting som inte är på riktigt . när jag och yolanda åkte till Göteborg för 1 - 1½ månad sedan var det för att vi förtvivlat sökte en andpaus , ett break från Stockholm . min nya längtan efter annan mark att stödja fötterna på för en sekund har ännu inte gått så långt , men det kommer den . jag vaknar och jobbar och äter middag och rider lite och sover – måndag till fredag . det är ett vanligt liv , men jag är ovan . i fyra månader kunde jag mer eller mindre göra precis vad jag vill när jag ville och hur jag ville , och jag gjorde det . det var ett par galna dagar och veckor och det enda kravet jag hade på mig var väl att betala den alkohol jag beställde in . jag hade riktigt roligt ! nu förväntar sig folk saker av mig och jag har ett arbete som kräver mitt engagemang . det är jobbigt att bli vuxen , jag hade gärna varit ekonomiskt oberoende och ägnat mig åt det jag faktiskt tycker är kul utan att tänka på att det nödvändigtvis behöver innebära en inkomst , men så är tyvärr inte fallet . i nästa liv . dessutom trivs jag med att bygga sandkakor och läsa mamma mu för bedårande söta barn , och få pengar för det .

i alla fall tror jag inte att min längtan till största del består av tristess , utan helt enkelt av trånad efter äventyr . jag vill åka någonstans för att jag vill uppleva den där underbart kittlande lugna känslan av att veta att det man gör just här och nu kan man göra just här och nu för när man kommer tillbaka till verkligheten kommer det vara precis som vanligt . känslan om att leva i en fantasivärld och veta om det . känslan av att leva i en film eller i vackert inslagen bok .

jag vill åka med mina kära vänner till en plats där ingen vet vilka vi är och där vi kan vara vilka helst som vi vill va ’ . vi ska virvla i en stad tillräckligt länge för att hinna med att göra allt och ingenting , och tillräckligt kort för att konsekvenserna och verkligheten inte ska hinna ikapp oss . vi ska leva i en bubbla och bara vara . det är vad jag vill .

jag vill andas luft någon annanstans .

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0