17 NOVEMBER . Påskägg är bra men julskinka är bättre

jul !

om 13 dagar är det första december !
om 19 dagar är det första advent !
om 1 månad och 10 dagar är det julafton !

herre !

men jag älskar julen ! från den första ljusstaken i det förtidigt pyntade fönstret , till det sista vassa barret som jag trampar in i tån ! julafton är lätt en av mina favoritdagar på hela året , och det spelar ingen roll att jag slutade tro på tomten för sisådär 15 år sedan , det är ett helt underbart dygn och jag är fortfarande lika uppspelt och förväntasfull som då ! nu för tiden kanske det inte bara är kalle anka och den där fina barbie'n som lockar och förgyller min dag , för allting har liksom smält ihop tycker jag och ingenting skulle bli bra utan det andra . jag har kommit på det där med att faktiskt kunna uppskatta en dag för vad den är och blir , vilket annars tyvärr inte händer alltför ofta . det är en dag när man inte behöver oroa sig eller tänka på någonting , bara andas lungt en hel dag och njuta . det är nog därför jag tycker så mycket om den , julafton . 

min pappa älskar att pynta till alla högtider medan vi andra tycker att det är sådär lagom roligt . idag kom han hem med ännu en prydnadstomte och jag kunde inte annat än le litegrann .

juuul !

Kommentarer
Postat av: emma.

malin malin malin! det är bara 11 dagar kvar till första advent!

2009-11-18 @ 19:28:25
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0