8 NOVEMBER . Berätta hur du gör

världens kanske finaste biljett



igår vid den här tiden stod jag i annexet och lyssnade på den rödhåriga halvgubben med fett hår och lite extra mage . han som lyckas skriva ihop de finaste av de vackraste texterna jag någonsin hört och som tar mig med storm varenda gång jag hör hans grumliga raspiga mörka röst tillsammans med en alldeles lagom enkel musik . jag tycker att jag borde tröttna . jag och mamma satt vid frukostbordet imorse och fascinerades över att man inte tröttnar . det är konstigt . han spelar liksom inte på sin glans , utan ler istället ett nästan ursäktande leende när vi inte vill sluta applådera . jag tror inte att någon annan människa i hela världen kan konsten av att vara så fin utan att alls vara fin !


jag vaknade och slog upp ögonen denna gråa söndagsmorgon 
med ett leende på mina läppar . jag nynnade
kom och var min vän för en sekund , när kvällens första frusna stjärnor vaknar .
kvällen innan hade jag sett Lars Winnerbäck .


Kommentarer
Postat av: Gisela

åh vad kul det verkade vara. vem va du där med?

2009-11-08 @ 22:41:16
URL: http://giselalinnea.blogg.se/
Postat av: malin

jag var där med björnis och med min mamma ! sen träffade vi ganska många som vi kennade också , så det var mycket trevligt ! aw , det var så roligt

2009-11-08 @ 22:49:48
URL: http://malinewalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0