18 OKTOBER . Storm och bruna blad

vi har blommor ståendes i en stor vas här på bordet . långa själkar , fina blommor . fina blommor som antagligen kostade en del när dem köptes . nu har bladen börjat bli bruna och kanterna på blommorna har blivit mörka och krusat ihop sig , blivit skrynkliga . blommorna håller på att vissna .

 

det är storm i mig , och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det . jag vaknade och tänkte , så jag gick ut och gick i en och en halv timme med katten . koncentrerade jag mig på alla löven så såg jag bara löv . jag kom hem och tänkte , så jag städade hela huset . att damma och torka och hänga bort och städa undan gör att det enda som finns i huvudet är vilken galge ska jag hänga den här jackan på och vilka blommor ha jag vattnat och inte ? . efter två timmar var det hyfsat rent så jag satte mig här . ingen bra idé att sitta själv i ett tyst hus om man inte vill tänka så mycket . man börjar jämföra saker och ting med en bukett halvvissna blommor .

 

det är höst och jag älskar det . jag tjatar och tjatar om dessa förbannade löv men dem äääär ju så vackra ! jag bestämde mig i slutet av sommaren att jag verkligen skulle försöka göra den här hösten till någonting bra . jag ska verkligen försöka att smita ifrån höstdeppet som kommer i takt med att färgerna försvinner och de ljusa timmarna på dygnet blir färre för var dag . jag kämpar och stretar emot , men någonstans vet jag nog att den här senare delen av hösten kommer bli precis som alla andra senare delar av höstar tidigare år .

 

vi får se , det blir väl som det blir .

nu tror jag att jag ska kasta blommorna som var vackra förut .


Kommentarer
Postat av: Emma.

det är sol i göteborg idag och jag har varit ute och tittat på tusen och åter tusen löv. jag vet att jag kommer att överleva den här hösten och det gör mig lugn. får mig att vilja måla tavlor och dricka rödvin. malin, jag vet att du kommer överleva du också och möta mig någonstans där dagarna blir längre. finaste finaste du!

2009-10-18 @ 17:19:35
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: malin

du får mig att le emma

2009-10-18 @ 22:22:51
URL: http://malinewalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0