22 OKTOBER . Ibland är man ledsen och sen glad en vanlig dag i Ropsten

" malin du är så rolig . du blir så ledsen , verkligen ledsen . hela din värld rasar samman och du vill bara lägga dig ned på marken , skrika och dö . du såg ut som om du utan att tveka skulle ha stuckit ned tanten om det funnits ett spett i närheten " , sedan fnissade gisela och skakade på huvudet .

men saken var den att jag hade den största
befogenhet i världen att vilja slå någon och sedan dö !

jag och gisela åkte till ropsten ( vad är ropsten ? ) för att besöka en trevånig hög secound hand affär . vi hittade allt från kakplåtsburkar - små teserviser med rosor på - skrivmaskiner - en halv miljard LP skivor - till en halv miljard klädesplagg ! jag provade så många kavajer och hattar så att jag fick kramp i kroppen , men efter två timmar hade vi lyckats välja ut de plagg vi skulle låta banta ned våra kontokort .
det var då det hände .. jag fick inte betala eftersom dem inte hade en kodinslagare och jag inte hade med mig mitt legg ! jag hade alltså spenderat två ( 2 ! ) timmar med att sicksacka mig fram bland deras begagnade halvtrasiga extremt fula kaffe-nedstänkta kläder , dessutom blivit upp över öronen förälskad i en kappa och en blus , och allt bara för att jag inte skulle få ut någonting av det ! det var vid den här tiden jag hade lust att attackera expediten . hon försökte lite obekvämt trösta mig med att hon var väldigt ledsen för min skulle men att hennes chef nog skulle bli arg . jag fräste att jag aldrig mer skulle kunna sova gott om natten och att det var hennes fel ! det var här gisela trodde att jag skulle flyga på henne . jag spatserade argt ut därifrån och vi kom ut till ett regnande industriområde som omgivning . framför oss hade vi minst 8 minuters ständigt promenerande i uppförsbacke , och jag var så ledsen och förtvivlad över att aldrig mer kunna sova gott igen att min underläpp nästan darrade . det var alltså här gisela trodde att jag skulle lägga mig ned på marken och gråta .

sen slutade det i alla fall med att jag sprang in på ICA och tog ut pengar . vi gick tillbaka till affären och jag rodde åt mig kappan igen , betalade och sa att jag nu skulle överleva livets motgångar .

kappan är antagligen en av de finaste jag någonsin
sett och det var kärlek vid första ögonkastet !




asbra dag faktiskt ,
puss på min blomma


Kommentarer
Postat av: Gisela

haha jag skrattade när jag läste det här inlägget!

det va en mysig dag, trots bajsigt väder och Äckel-Ropsten ^^

2009-10-24 @ 18:54:01
Postat av: malin

det kanske var en aning internt , men det var för oss

2009-10-25 @ 22:10:17
URL: http://malinewalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0