20 SEPTEMBER . Med glittrande såpbubblor i min mage

klockan 12 - tiden någon gång .
jag vet faktiskt inte varför , men jag har en sådan längtan efter att åka någonstans . jag vill boka en biljett ( eller två så anka har en också ) sätta mig på ett tåg och låta det ta mig med någonstans . jag vill se någonting nytt , jag vill träffa någonting nytt , jag vill uppleva någonting nytt . det behöver inte ens vara nytt , det är inte kicken av att hoppa fallskärm som jag är ute efter , jag vill bara göra det här jag gör på en annan plats . jag går mest runt här hemma och väntar på att någonting ska hända , fastän jag vet att det antagligen inte kommer hända speciellt mycket om jag inte tar tag i någonting och gör någonting . jag känner mig glad men lite som en halvvissen maskros som kämpar för att dra till sig solens sista värmande strålar . det känns som om kolsyran i läsken har pyst ur mig , jag är lite avslagen inombords .

närmare klockan 14 någonting .
spontanitet ! jag älskar mig och anka !
telefonen ringde och anka var i andra endan av luren . vi ville åka härifrån . det liksom kryper under skinnet på oss och jag har ont i hela kroppen av att frustationen kliar inombords . ingen position är skön att sitta i i soffan , tv:n är tråkig och jag vill andas friskluft på samma gång som jag skulle vilja ligga här tills jag somnar . jag och yolanda ville i alla fall härifrån . vi pratade om att vi människor är så fruktansvärt urtråkigt organiserade och planerar sönder det mesta , oavsätt om vi är medvetna eller omedvetna om det .
vi kände helt enkelt att vi var tvugna att bryta mönstret som tar världsrekord i tristess , så
vi spontanbokade tågbiljetter ned till Göteborg 30 spetember - 5 oktober !! vi har absolut ingen aning om vad vi sak göra eller vart vi ska ta vägen , det är sådana saker som får lösa sig själva och bli som dem blir ! vi ska hälsa på emma och träffa hennes prince charming Jens ! kanske springer vi på john som också verkar ha flugit sin kos ned till den gröna kaninens stad , och sen har vi ju alltid karin som pluggar där nere , + nicke !

för två timmar sedan mådde jag illa för att allt bara var . jag kände mig lite som en blomma som längtar efter att vattenkannan ska komma med nytt vatten till min vas . nu , två timmar senare känns allting annorlunda . jag tror att jag ska ta mig ut ur vardagsrummet och cykla upp till stallet och rida ut i det underbara vädret . jag är trött men nu känns det som att det bara är skönt eftersom jag vet att jag kommer sova som tusan ikväll . jag har förväntasfulla fjärillar i magen som flyger med harmoniska lätta vingtag . maskrosen lyckades locka till sig solens uppmärksamhet . det känns som om jag är fylld med vackra glittrande såpbubblor !

det kanske är lite tokigt . kanske kommer inte allt gå som vi
vill , antaglien inte , men det känns bara så fruktansvärt bra .
det här känns bra i hela hjärtat .

    

jag och min bästa vän är bra


Kommentarer
Postat av: Emma.

ni är BÄST!

2009-09-21 @ 15:36:49
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0