25 SEPTEMB . Vi gungade fram och tillbaka mellan hytterna !

det var precis det vi gjorde för exakt ett år sedan !
för för ett år sedan gungade vi fram och tillbaka mellan hytterna på silja gallaxy !
det var den gången när folk från alla gymansium i norra stockholm drack alkohol tillsammans , försökte att smita förbi alla fulla finska gubbar och skrattade och fulöste till markus carlssons kom hem !

och jag var glad och pirrigt nyförälskad , och allt var sådär härligt
som det bara kan vara innan verkligheten kommer ikapp än .

det var ett fint jäkla dygn , så mycket och ingenting .
en båt , trånga små celler , för många människor som visste allt om än .
en båt , hytter som blev till sällskapsbon och massor av vänner .

det var helt tokigt !

jag kommer aldrig glömma när jag och gisela låg och skrattade i vår hyttkorridor och insåg att vi borde gå och lägga oss när dem ropade ut i högtalarna att dem skulle stänga alla avdelningar för städning inför den redan påbörjade dagen . precis innan vi hysteriskt skrattande lyckades krypa in till våra sovande rumsvänner kom en kines som knackade på hytterna och frågade om någon behövde nya rena handdukar . klockan var närmare 07 . som att någon skulle varit vaken då ???! hysteriskt roligt ! fast jag antar att man skulle behövt vara där för att förstå . men , roligt .

ett år sedan , och mitt liv var så himla annorlunda fast ändå likadant .


Kommentarer
Postat av: Gisela

ett av mina roligaste minnen. så bäst.



ps Magnus. Magnus Carlsson ^^

2009-09-26 @ 17:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0