20 JANUARI . Tillbaka till mitt föredetta andra hem !

idag har jag varit på Rudbeck !

idag har jag försökt öppnat den högra , fast det var den vänstra , dörren in till den stora entrén . jag och gisela har konstaterat att dem har satt in lite nya skåp och att det numera säljs Red Bull och bagles i kafeterian , men att Rudbeck annars är ganska mycket samma sak som det var för ett år sedan . förutom att eleverna är ännu mindre i år , och ser ännu yngre ut . ettorna är så mini att man kan råka gå över dem , man ser dem egentligen bara om man kollar ned mot golvet . men annars , samma gamla Rudbeck .

det kändes lite konstigt att komma dit . förra gången jag var där bar jag gräddbakelsen till klänning min mormor sytt åt mig , drack champagne till frukost , sjöng sånger jag inte kom ihåg texten på , åkte flak , sprutade öl , och liksom lämnade allt . tre år av mitt liv tog slut bara sådär , och det är nog en av de bästa och värsta dagarna hittils i mitt liv .

520 var förstås försenad och när vi klev av bussen stod det som vanligt massa kids ute och sotade ned sina lungor , vi träffade folk . vi gled in i den stora entrén och sa - det luktar Rudbeck . vi traskade fram där i korridoren för att sedan smälta in i folkmassorna som som vanligt trängdes fram och tillbaka i kafeterian , till och från matsalen . vi träffade folk , köpte en macka och apelsin-festis till lunch , träffade folk , lyssnade och sa - det låter Rudbeck . när tjurar och ettor och tvåor och treor och prinsar (höhö) och annat var disskuterat och iaktaget , lämnade vi våra sittplatser för att checka Rudbeck out litegrann . vi vandrade igenom korridorer och hälsade på gamla skåp och jag bråkade lite med den kära kruk-palmen som fortfarnade står och trängs vid skåpet jag hade förra året , och vi skrattar åt CS-nördarna , hälsade på dem lärarna vi råkade träffa och som vi faktiskt tycker om , och avslutade det hela med att busa på skolgården hehe . och vi träffade folk . när vi senare skulle ta oss hem missade vi såklart 527 och båda 520:orna , lyckades ta typ 526 från Edsbacka , kom till Sollentuna när tåget redan stod inne , såg att nästa tåg var över tio minuter försenat , och fick sedan vänta tjugo minuter till på bussarna som skulle ta oss hem . vi konstaterade att  det där med förjävliga hemfärder är sådant som varenda ex-elev instinktivt förtränger . antagligen behövde vi påminnas .

som sagt , lite konstigt , men jag var så himla lycklig ! jag har gått runt hela dagen idag och varit lika uppspelt och glad som ett barn i en godisaffär ! jag älskade verkligen att gå i skolan , och jag saknar verkligen att gå i skolan . nästa gång jag åker dit är antagligen i juni då några kära vänner gör ett avslut på tre år av sina liv .
jag längtar nästan redan .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0