28 JANUARI . Paris in the spring !



idag har jag virrat omkring runt Karlaplan och letat efter Rominas nya lägenhet . iklädd tunna ( men väldigt snygga ) strumpbyxor , högklackade skor ( som är väldigt opraktiska på is och oskottad snö men väldigt fina ) och en tunn kappa halkade jag fram bland varningförrisk-skyltar och snöflingor . jag konstaterar att jag aldrig förr hade sett så många pälsklädda damer på så kort tid ! jag var ganska avundsjuk där jag frös . tillslut lyckades jag hitta rätt och , med Yolandas hjälp , få tag på Romina och komma in .
jag vill också ha en egen söt liten lägenhet med balkong och två minuter till tunnelbanan ! och en jätte fin liten hiss att åka upp och ned i , en jätte stor spegel när man kommer in trapphuset , och en egen namnskylt på dörren !
sen satt jag resten av eftermiddagen och lyssnade fascinerat när Romina återberättade sin vecka i New York , där hon hälsade på Ulrika . ( Ulrika det svinet läser på Campus där och lever loppan vecka ut och vecka in ) . jag kan sammanfatta det hela med ; Manhattan Kristall-champagne Kändiseliten Penthousevångar . typ så . en liten bit av mig dog nog där av ren avund .
när jag hade deppat klart kom vi i alla fall fram till att vi ska åka till Paris ! jag älskar Paris ! flygbiljetter finns att köpa till löjligt billiga priser ( fram och tillbaka för 360 kr ) , så nu är det bara boende som måste kollas upp . Vill någon följa med och traska parisiska gator och leva på vin tillsammans med oss , finfint . 

och så lunchade vi med Yolanda .
helbra dag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0