14 MARS . Karlavagnen eller plan





vi kom hem till den lille lille lägenheten igår lite senare på kvällen . tv:n fungerar inte så vi satte oss alla tre i soffan och hämtade tre glas och en flaska vin . vi gjorde egentligen ingenting alls under dem där timmarna , bara satt och pratade och skrattade och turades om att välja musik . och drack mera vin . sen tog vi en sväng ut på balkongen och jag hackade tänder så mycket att det liksom gjorde ont , men det var ganska trevligt i alla fall . jag tänkte på att , om man står i parken vid tunnelbanan och kollar upp mot himlen på kvällen sådär , lyser karlavagnen precis ovanför Karlaplan . förträffligt . sen var vi nog väldigt trötta alla tre och när det var sovdags snodde jag åt mig kudden och den tjocka filten . och dem luddiga fluffiga tofflorna . sen vaknade jag och trodde att klockan var 11.45 , fastän den bara visade sig vara 07.23 . innan klockan slagit 09 vaknade jag av solen som kittlade mig i ansiktet och fick hela lägenheten att bli ljus . då fick vi te på sängen och tassade återigen ut på balkongen . inte under en stjärnklar himmel , utan till en klarblå himel med sol . en sol som gjorde att jag satt med linne , tofflor och solglasögon och insåg att det här skulle bli en fin dag .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0