8 MARS . Och hela världen var så underbar







idag är det den 8 mars 2010 , för ett år sedan var det den 8 mars 2009 . för ett år sedan , just den 8 mars 2009 , åkte vi till Nordirland . jag har suttit och läst allt det jag skrev om resan när vi kommit hem , och jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker tillbaka på hur oförskämt roligt vi hade det . vilken liten bubbla vi levde i den veckan . hur mycket vi fick lära uppleva och se . hur mycket alkohol våra levrar fick ta sig an  .

det här är lite utav det jag skrev ..

" Upp . Nu , vi måste upp nu . Det var kolsvart ute och klockan på mobilen stod exakt 03.00 när jag kravlade mig ned från våningssängen. Upp , vi måste upp nu tänkte jag . Vi hade somnat ganska exakt 02.00 , så 1 timmes sömn var vad vi hade att göra med . Självförvållat men hårt . Jag skulle inte vilja påstå att det var speciellt alerta varelser som gled omkring likt spöken i lobbyn innan vi klev på bussen mot flygplatsen. Ganska trötta , ganska yra och en del fortfarande ganska fulla . Jag tror knappt att det någon annan gång har varit två så slitna flygplansresenärer som jag och Miranda var just då . Vårt samtal ombord blev inte speciellt imponerande och vi somnade innan planet ens hade hunnit plana ut uppe i luften . Sliten , Slitna Malin och Miranda .
Klockan är just nu 20:50 och den 15 mars , för en vecka sedan var klockan 20.50 och den 8 mars . För en vecka sedan hade vi anlänt till Nordirland och Belfast , gjort oss hemmastadda på hostelet och satt just nu på en pub i närheten av var vi bodde . Jag kommer ihåg att jag och Matts stod i baren och Oliver kom fram och halvskrek ; " Klockan är 20.23 " ! . Exakt just nu för en vecka sedan var hela klassen på kalashumör och shotade jägermister för hela slanten ! Första kvällen var en kul kväll . Alla kvällarna var i och för sig roliga på sina egna vis . Jag har haft det sådär kul att det inte är någon idé att försöka berätta hur det gick till eller vad som hände . Det var Rock ’ n ’ Roll . Fullt ös medvetslös . Full like a kastrull . Partybävrar . ” Det känns som om jag fräts inifrån , min lever är död ” , sa jag när klockan var strax innan 04.00 imorse. Om man vill ha kul får man lida pin , som jag brukar säga .
Vi har också sjungit varje kväll på stan och jag skulle gissa på att vår FOK- låt ändå blir I Natt Jag Drömde, medan Rava mest har vrålat ” ÄCKEL ” . Silver , Matts , Kaan och Sofia bildade en flöjt- kör som Miranda underbart nog fick med på sin kamera, Mahan har sovit på golvet och Arvid har raggat tanter ! Hela resan har vi rimmat , allt har bara varit ett enda stort rim , så ..
Denna resa är nu slut , men om mina minnen kommer jag ej slå en knut . Jag har haft det så himla bra , lärt men också druckit varenda daa’. Kameran har kommit väl till hands , speciellt när Erika har kört sin dans " .



det är nog några utav de bästa dygnen i mitt liv .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0