9 MARS . Visst känns det fint att va vid liv en dag till ?



tygskor på fötterna ,
strumpbyxor och kjol ,
munkjacka med en tygjacka över ,
solglasögon på mina näsa .
så har jag gått klädd idag .
på jobbet har jag hoppat hopprep
och suttit på en bänk och solat .

när jag blundar och bara andas så ser jag grönt och känner värme . jag ser en torr skolgård och barnen springer i shorts och klänning , vissa har sandaler . jag hör hur dem bråkar om vem som trängs i kön till hopprepet , och jag känner doften av sopbilen som trollar bort allt gurs från vägarna . sopbilen som ändrar vinter till vår . solen värmer mig , men bara tillräckligt för att jag precis inte ska frysa , och jag ler för att jag vet att den precis ljumma vinden om några veckor kommer fläkta varmt .
jag öppnar ögonen och det ser absolut inte ut , och absolut ut , så som jag såg det när jag blundade . skillnaderna är att barnen fortfarande har jackor på sig , sopbilden lyser med sin frånvaro och det är massvis med snö på marken . men annars , annars , är det precis så mycket vår som jag såg att det var .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0