16 juli 2015 . Första temadagen i bilder

Jag har en himla massa bilder från i lördags då vi höll den första temadagen, med inriktning på att leva livet med en funktionsnedsättning. Jag önskar att jag kunde visa alla så att ni fick se och kanske fick en miljondels chans att förstå hur det var. Hur jag än gör och hur många bilder jag än lägger upp kommer det inte göra dagen rättvis, så det får bli några stycken som jag tycker lite mycket extra om.
 
 
 
 
 
 
Dio och Tjuga instruerar en grupp barn om lekarna för dagen.
 
 
Under dagen lekte vi lekar som går att sammankoppla med tanken hur det skulle kunna vara att leva med en funktionsnedsättning. Att leka "rita knorr på grisen" kan tyckas vara en simpel lek men den kan lätt kopplas ihop med en snabb inblick i eventuella förutsättningar att leva under som blind.
 
 
Vi har fått lära oss mycket nytt sedan vi kom hit till Tanzania. Mycket är annorlunda från hemma, många nya normer, traditioner och ny kultur att ta in. En av de saker vi fått berättat för oss är att vuxna personer inte leker här och därför var vi väldigt glada när det trots det var vuxna som var med och provade på.
 
 
 
Tjejen i vitt är döv men agerade danslärare för alla oss andra. Vi var de som hade problem att hänga med.
 
 
 
Fyra kvinnor lagade mat till alla oss som medverkade och deltog under dagen. På bakgården byggde de upp ett kök och tillagade både te och mat för ca 70 personer. Vad vissa människor åstadkommer under enkla förhållanden är så himla imponerande. Hade jag bjudit på lunch hade jag antagligen serverat Mariekex hehe.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så fina.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0