17 juli 2015 . Jesus of Suburbia

I 11 år har jag lyssnat på Green Days låt Jesus of Suburbia när livet blivit för mycket, när för många och för starka känslor har fått mitt bröst att krampa. 9 minuter och 8 sekunders trygghet som alltid hjälper mig att andas. Det finns ingenting som hjälper som denna låt och jag vet inte varför det blev just så och just den. Det blev i alla fall den och jag lyssnar bara på den när jag verkligen känner för mycket. Det är som att jag inte vill slösa på den annars, vill aldrig att den ska tappa sin betydelse och sin tröst. Jag kan inte med ord beskriva min tacksamhet över den här låten en kväll som denna.
 
Livet är ibland det sköraste av det sköraste och jag tror aldrig att vi kommer kunna förstå vad som driver människor att utföra vissa handlingar. Med mig är det okej, men på annat håll har världen kastats omkull för en hel del människor.
 
Ikväll har jag legat ute under en stjärnklar himmel i Tanzania och lyssnat på världens, för mig, mest betydelsefulla Jesus of Suburbia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0