22 juli 2015 . Dagen för barnets rättigheter

För mig är de allt, jag tycker ingenting är så viktig för framtiden och världen som dem. Det är dessa människor som vi ska omfamna med all kärlek vi har, de som är beroende av att vi handlar med hjärtat och de som vi ska inspirera att handla med hjärtat.
 
Jag tycker världens viktigaste är kidsen, de är allt. Kidsen och deras skratt, välmående och framtid. Deras rättigheter. Det är kidsen små hjärtan och magar som ska vara fyllda med glitter.
 
I lördags hölls temadagen med inriktning på barnets rättigheter. Vi lekte lekar, såg på en teater som behandlade barnets rättigheter, lyssnade på två barn som höll korta föreläsningar, åt och dansade. Vi var ungefär 160 personer under dagen och de flesta besökarna var barn från området runtomkring där vi håller till. De flesta vuxna besökarna bestod av mammor, men vi lyckades även få några män och pappor att kika förbi under dagen. Det var en sådan där dag när man önskar att den aldrig riktigt ska ta slut. En dag när man önskar att musiken aldrig ska behöva sluta spela och att barnen aldrig ska behöva sluta dansa. Trots att det idag är fyra dagar sedan denna dag får jag tårar i ögonen när jag sitter här och skriver lite och ser på alla bilder.
 
 
Med en fotboll som var mer trasig än hel spelade grabbarna fotboll med fullaste entusiasm.
 
 
Barnen delade på två kulor som de spelade ett storts spel med. Vi förstod nada men de hade full koll haha.
 
 
Pastor och Agnes.
 
 
Till att börja med lekte vi lekar och introducerade "Under hökens vingar kom". Lika poppis som alltid!
 
 
En teatergrupp framförde en pjäs som verkade uppskattas av alla åldrar.
 
 
 
 
 
 
Under pjäsens gång stannade skådespelarna upp och talade med publiken och vad som hände i pjäsen , om olika värderingar och åsikter.
 
 
Kvinnorna som lagade mat förra veckan lagade under dagen mat så att det räckte till att besökare!
 
 
 
 
 
Vi delade ut goodiebags till barnen som innehöll bland annat skrivbok, penna, tvål, tandborste och en klubba som lördagsgodis.
 
 
 
 
 
 Det var, enligt mig, en fantastisk dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0