3 augusti. Onsdag

Till att börja med.... TREDJE AUGUSTI? Vart tar tiden vägen?? Paaaauuuuus! Lyckas för en gångs skull leva i nuet när jag befinner mig här i Tanziland men uppenbarligen stannar inte den faktiska tiden upp för det... Carzyyy.
 
Igår åkte vi till Imbaseni för att möta ledarna där och be om deras godkännande för att få anordna HIV-test under lördagens temadag med fokus på HIV. Med oss hade vi ett brev för ledarna själva att skriva under och ett tillstånd från distriktets sjukhus om att vi har tillstånd att hålla testet. Mötet gick bra och det ska vara OK inför lördagen, phu! Dock är det som så att vi jagar test-kit för sjukhuspersonalen att utföra testen med, vilka det tyvärr är brist på för tillfället.. Vi är i kontakt med distriktschefen och han verkar optimistisk så det är bara att hoppas att det går vägen! 
 
Idag har jag och Agnes varit i stan och letat kondomer i storpack. Vi hittade vad vi sökte men till för högt pris. Då är det tur att vi har vår kontakt Pauline (som jag nämnt tidigare och är en av de sköterskorna som ska utföra HIV-testerna på lördag) som återigen kickar in som en stjärna och hjälper oss att få tag på kondomer till lördag. Kondomerna kommer att delas ut under lördagen! 
 
Dessutom åt vi lunch på ett cafè med den godaste tonfisksalladen jag ätit och, framförallt, en riktigt god kaffe latte som var så stor att den serverades i ölglas. MALLA VAR I HIMMELRIKET! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0