7 augusti 2016. Temadag med fokus på HIV.

Temadagen med fokus på HIV. 
 
Tyvärr kunde vi inte erbjuda våra besökare gratis HIV-test då test-kitten i stort sätt är slut i hela distriktet. Trots det blev det en bra dag som lockade en väldans massa besökare. Till vår hjälp att lyfta detta tunga ämne hade vi den fantastiska utbildningsteater vi samarbetar med, vilka på ett lättsamt men informativt vis lyckas nå såväl barn som vuxna. I kombination med quiz på temat, gåvor, mat och en massa dans avslutade vi Danainis 2016 års projektarbete med att stötta lokalbefolkningen i byn Imbaseni med en fin dag. Förhoppningsvis har våra besökare under dessa lördagar införskaffat nya och fördjupat tidigare kunskaper inom temat rätten till hälsa samt njutit av den härliga gemensakpen. Jag för min egen del kan i alla fall konstatera att jag både inhämtat nya kunskaper och fyllt på kropp och själ med energi, värme och hopp om mänskligheten under de fyra veckor jag spenderat i dessa människors närhet. 
 
LIVET!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0